Avioanele vor ateriza și pe ceață deasă pe Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj. Se va instala un sistem ILS de Categoria a III-a
Avioanele vor ateriza și pe ceață deasă pe Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj. Se va instala un sistem ILS de Categoria a III-a

Avioanele vor ateriza și pe ceață deasă pe Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj. Se va instala un sistem ILS de Categoria a III-a

Avioanele vor putea ateriza și pe ceață deasă pe Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj după ce se va instala un sistem modern, ILS, de Categoria a III-a, care va permite aterizarea aeronavelor și la o vizibilitate orizontală de 150 de metri față de 300 de metri cât este în prezent.

Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat că investiția se află în fază de evaluare și face parte dintr-un proiect mai amplu, estimat la 440 de milioane de lei, care trebuie finalizat până la sfârșitul acestui an.

Având în vedere că au evoluat echipamentele tehnice – emițătoare radio, balizaj și iluminare, încercăm să ajungem la Categoria a III-a prin asigurarea condițiilor de operare având în vedere problemele pe care le avem cu ceața. În momentul de față avem Categoria a II-a și avioanele pot ateriza la o vizibilitate orizontală de 300 de metri, iar dacă reușim Categoria a III-a atunci aeronavele vor putea ateriza la o vizibilitate de 150 de metri, ceea ce va însemna o îmbunătățire semnificativă și rar vor mai fi probleme cauzate de ceață,

a spus Ciceo.

Potrivit acestuia, proiectul mai prevede extinderea terminalului de pasageri plecări pe latura de Nord, contractul pentru execuție, în valoare de 225 milioane de lei, urmând să fie finalizat în luna februarie.

Jumătate din finanțare provine din fonduri europene.

Măsura va fi luată în condițiile în care, în perioadele cu ceață deasă, mai multe avioane nu au putut ateriza pe Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj-Napoca și au fost redirecționate fie la Budapesta fie la Sibiu sau Târgu Mureș.

În România, singurul aeroport care face parte din Categoria a III-a este ”Henri Coandă” București.

Sistemul ILS

Un sistem de aterizare instrumentală (Instrument Landing System – ILS) este un sistem de navigație bazat pe o serie de emițătoare radio care furnizează unui avion care vine la aterizare direcția și panta nominală de coborâre spre pistă.

Acesta este destinat pentru asigurarea unei aterizări în siguranță în condiții de zbor instrumental, adică în cazul unui plafon (baza norilor) coborât, sau a unei vizibilități scăzute datorită ceții, ploii sau ninsorii.

Un sistem ILS de Categoria a III-a, conform Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile, este unul care, cu ajutorul echipamentelor auxiliare, în cazurile în care este necesar, furnizează informaţii de ghidare de la limita de acoperire a dispozitivului până la şi de-a lungul suprafeţei pistei.

Sursa: cluj24.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Facebook Page