CFR a desemnat câștigătorul primului lot al căii ferate Cluj Napoca – Oradea
CFR a desemnat câștigătorul primului lot al căii ferate Cluj Napoca – Oradea

CFR a desemnat câștigătorul primului lot al căii ferate Cluj Napoca – Oradea

Asocierea Railworks a fost desemnată de CFR câştigător al contractului pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Aghireş.

CFR a desemnat asocierea Railworks pentru a realiza lucrări pe linia de cale ferată Cluj Napoca – Aghireş, primul lot din proiectul de electrificare a liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor. În acest lot este inclus și pasajul peste calea ferată de pe Tăietura Turcului, care va descongestiona traficul în zonă.

Oferta financiară depusă de Asocierea Railworks este în valoare de 1,6 miliarde de lei, fără TVA. Contractul de achiziţie publică urmează a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Cluj Napoca – Aghireş (lotul 1), aferentă obiectivului de investiţii “Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Oferta financiară depusă de Asocierea Railworks, în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare,

se arată în comunicatul CFR SA.

Bani din PNRR pentru electrificarea liniei Cluj-Oradea

Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.

Investiţiile vor viza, de asemenea, modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare), construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi, montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice), modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului, maximizarea capacităţii de tranzit, asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare, instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R) şi modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Pasajul de pe Tăietura Turcului trebuie construit până în 2026

Construirea pasajului peste calea ferată pe Tăietura Turcului, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, trebuie realizată până în 2026. Proiectul pentru electrificarea căii ferate Cluj-Episcopia Bihor, care prevede și construirea viitorului pasaj de pe Tăietura Turcului, va fi finanțat din bani de la Uniunea Europeană, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Obiectivul are prevăzută suma de 1,5 miliarde de euro în PNRR, din care circa 25 de milioane de euro vor fi alocați pentru realizarea pasajului care ar descongestiona traficul din zonă. Pasajul ce se lasă așteptat de ani buni va trebui finalizat până în vara anului 2026, a mai arătat viceprimarul, acesta fiind termenul limită pentru investițiile suportate din PNRR. În caz contrar, CFR trebuie să înapoieze banii Uniunii Europene.

În două ore de la Cluj la Oradea!

Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.

Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,9 km.

Traseul liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor urmează cursul văii râului Nadăş, pe sectorul Cluj Napoca – Aghireş, iar apoi se desfăşoară în lungul văii râului Crişul Repede, având o orientare de la Est la Vest. Traseul liniei CF este foarte sinuos, întâlnindu-se numeroase curbe cu raze mici cu valori de 400 m. Raza minimă a curbelor este de 225 m situată pe intervalul de circulaţie Oradea – Episcopia Bihor. Pe linia CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt amplasate 22 de puncte de secţionare (10 staţii CF şi 12 halte de mişcare) şi 22 de halte comerciale (puncte de oprire în linie curentă).

Sursa: monitorulcj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Facebook Page