Cu 120 km/h de la Cluj la Baia Mare și Oradea! CFR a achiziționat lucrări Quick Wins, care vor ridica restricţiile de viteză
Cu 120 km/h de la Cluj la Baia Mare și Oradea! CFR a achiziționat lucrări Quick Wins, care vor ridica restricţiile de viteză

Cu 120 km/h de la Cluj la Baia Mare și Oradea! CFR a achiziționat lucrări Quick Wins, care vor ridica restricţiile de viteză

Trenurile vor putea circula pe liniile Apahida-Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor şi Arad – Oradea fără restricții de viteză, în urma unor lucrări de tip Quick Wins.

Sucursala Regională CF Cluj a semnat joi contracte în valoare totală de 699,879 milioane de lei, fără TVA, pentru execuţia de lucrări tip Quick Wins în vederea ridicării restricţiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii şi atingerea vitezei maxime de circulaţie de 120 km/h pe liniile Apahida-Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor şi Arad – Oradea.

Potrivit unui comunicat al companiei, Sucursala Regională CF Cluj şi Asocierea Drum Asfalt (România) – Zue (Polonia) au semnat 45 contracte pentru execuţia lucrărilor de tip Quick Wins pe intervale de staţii aferente liniilor CF Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor şi Arad – Oradea.

Valoarea totală a celor 45 contracte de lucrări este de 699.879.146,16 lei, fără TVA, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, şi au drept scop ridicarea restricţiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii şi atingerea vitezei maxime de circulaţie de 120 km/h (funcţie de configuraţia traseului), pe mai multe loturi pe liniile Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor şi Arad – Oradea.

Menţionăm faptul că, în cadrul celor 45 contracte, fiecare cu durată de execuţie de 24 de luni, antreprenorul va executa lucrări de tip Quick Wins, pe o lungime totală de 140,085 km, cu materiale de cale noi achiziţionate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – şină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creşterea vitezei de circulaţie pentru trenurile de călători şi marfă, cu impact direct şi imediat asupra duratei de călătorie şi/sau asupra creşterii siguranţei şi a confortului călătorilor,

precizează purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.

Principalele beneficii ale lucrărilor tip Quick Wins sunt: creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/h, eliminarea costurilor cauzate de restricţiile de viteză, creşterea eficienţei activităţii de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului şi maximizarea gradului de siguranţă.

Prin achiziționarea acestor lucrări, se stabilește ca obiectiv eliminarea restricțiilor și limitărilor de viteză existente și evitarea introducerii unora noi prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranţei circulaţiei. Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii includ: lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linii curente și directe, în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu afectarea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, în zona trecerilor la nivel și în zona punctelor noroioase, menţionate în evidenţa căilor ferate şi în caietul de sarcini de către beneficiar.

a arătat CFR.

Sursa: monitorulcj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Facebook Page