La Cluj se va desfășura primul Festival dedicat Sănătății Mintale. Cum avem grijă de sănătatea mintală?

HealthFest are ca scop creșterea gradului de conștientizare cu privire la multitudinea factorilor care contribuie la păstrarea stării de sănătate. Edițiile anterioare ale evenimentului 3 zile de SĂNĂTATE au fost apreciate atât de voluntarii din domeniul medical cât și de pacienții care au avut ocazia să cunoască medicii în afara spitalelor. La ultima ediție au participat peste 100 de voluntari si mai mult de 10 000 de pacienți.

Sănătatea mintală include aspecte emoționale, psihologice și sociale. Afectează modul în care gândim, simțim și acționăm. De asemenea, influențează modul în care gestionăm stresul, relaționăm cu ceilalți și facem alegeri. Sănătatea mintală este importantă în fiecare etapă a vieții, de la copilărie și adolescență până la maturitate. 

Iata cateva modalități prin care putem avea grijă de sănătatea noastră mintală.

𝟭. 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗮𝗰𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗲𝗮𝘇𝗮̆ 𝗰𝘂 𝗼𝗮𝗺𝗲𝗻𝗶𝗶
Conexiunile pe care le construim cu ceilalți sunt esențiale pentru sănătatea socială, emoțională și fizică. Astfel, relațiile interpersonale pot fi benefice pentru sănătatea mintală din mai multe motive:
• ajută la contruirea unui sentiment de apartenență
• oferă oportunitatea de a împărtăși experiențe pozitive
• oferă sprijin emoțional și, totodată, permit susținerea celor din jur

Există o mulțime de lucruri pe care le poți încerca pentru a construi relații puternice, apropiate și de lungă durată:

𝗖𝗲 𝗽𝗼𝘁̦𝗶 𝗳𝗮𝗰𝗲:
• dacă este posibil, fă-ți timp în fiecare zi pentru familia ta; de exemplu, încearcă să aranjezi o oră fixă pentru a lua cina împreună
• planifică o zi cu prietenii pe care nu i-ai văzut de ceva vreme
• încearcă să oprești televizorul și telefonul pentru a vorbi sau a juca un joc cu copiii, prietenii sau familia
• ia prânzul cu un coleg
• vizitează un prieten sau un membru al familiei care are nevoie de sprijin sau companie
• încearcă să te implici în activități de voluntariat
• profită de tehnologie pentru a păstra legătura cu prietenii și familia (aplicații precum Skype, FaceTime și WhatsApp sunt utile, mai ales dacă locuiți departe unul de celălalt)

𝗖𝗲 𝘀𝗮̆ 𝗲𝘃𝗶𝘁̦𝗶:
• nu te baza doar pe tehnologie sau pe rețelele de socializare pentru a construi și menține relații. Este comod să trimiți doar mesaje sau e-mailuri persoanelor, însă, pe termen lung, poate afecta sănătatea ta mintală

Te așteptăm la HealthFEST pentru că SĂNĂTATEA are prioritate!
https://www.healthfest.ro/

Sursa: efainlacluj.ro

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.