Psihologul Daniel David, soluții pentru deblocarea campaniei de vaccinare: Vedem efectele anilor în care am transformat în exemple tot felul de vrăjitori horoscopiști
Psihologul Daniel David, soluții pentru deblocarea campaniei de vaccinare: Vedem efectele anilor în care am transformat în exemple tot felul de vrăjitori horoscopiști

Psihologul Daniel David, soluții pentru deblocarea campaniei de vaccinare: Vedem efectele anilor în care am transformat în exemple tot felul de vrăjitori horoscopiști

Situația la zi

Aproape 25% din românii eligibili pentru vaccinare împotriva COVID-19 s-au imunizat până acum. Pe primul loc găsim Bucureștiul cu o rată de acoperire vaccinală de aproape 45%, pe locul doi se situează Clujul cu un procent de 41%.

Statistica a fost prezentata de medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, într-o conferință de presă susținută la Academia de Științe Medicale, transmite Agerpres. În momentul de față sunt peste 4.271.000 de persoane vaccinate cu schema completă și peste 322.900 persoane vaccinate doar cu prima doză.

Cu toate acestea, trendul este în scădere atât de mult încât autoritățile române au cerut ca dozele de vaccin de la Johnson & Johnson să vină mai târziu, ritmul de vaccinare fiind prea lent. Ce este de făcut în această situație? Cum putem convinge o populație cu rată mare de analfabetism funcțional, cu educație precară, că vaccinarea este singura posibilitate de revenire la normal și de oprire a pandemiei de coronavirus?

Ce e de făcut?

Psihologul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a explicat pentru Edupedu.ro că trebuie făcută mai întâi o analiză a populației pentru a vedea exact din punct de vedere social, psihologic și geografic unde sunt blocajele și apoi trebuie venit cu o campanie de vaccinare gândită local pentru grupele identificate.

La prima vedere, o ipoteză ar fi că vorbim despre persoane tinere, cu educație precară, din mediul rural. De ce s-a ajuns însă aici? Motivul este faptul că am lăsat, de-a lungul anilor, ca în spațiul media să apară, în prime time și în emisiuni tip quality, tot felul de „vrăjitori horoscopiști” care de la analiști economici și politici, au ajuns acum să se priceapă la medicină mai bine ca doctorii, a explicat David. Pe termen scurt, nu prea se mai poate face nimic în situația aceasta, un spațiu media poluat de ani de zile nu se curăță în câteva săptămâni.

Sursa: Actual de Cluj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Facebook Page