Trenuri electrice vor conecta Clujul de Oradea, Brașov, Albă Iulia, Deva și Craiova
Trenuri electrice vor conecta Clujul de Oradea, Brașov, Albă Iulia, Deva și Craiova

Trenuri electrice vor conecta Clujul de Oradea, Brașov, Albă Iulia, Deva și Craiova

Două trasee feroviare integral electrificate vor lega Clujul de oraș mari din Transilvania și din Oltenia.

Ministerul Transporturilor vrea să achiziționeze trenuri electrice de lung parcurs, care să lege orașele mari ale României. 

Prin Cluj vor trece două astfel de trenuri:

  • Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov; 
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că începe o nouă licitaţie pentru încă 20 trenuri electrice de lung parcurs, un contract finanţat prin PNRR, în valoare de aproximativ 180 de milioane de euro.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR”, a scris miercuri ministrul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.

Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul pasagerilor între marile oraşe ale României, pe următoarele rute: 

  • Oradea – Cluj-Napoca – Sighişoara – Braşov; 
  • Cluj-Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat; 
  • Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi; 
  • Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava; 
  • Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi; 
  • Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava; 
  • Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia; 
  • Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia;
  • Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia; 
  • Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi

Potrivit sursei citate, serviciile vor fi oferite iniţial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate şi alte rute (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia).

„Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare. Achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro”, a mai scris Grindeanu pe rețelele sociale.

Sursa: monitorulcj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Facebook Page