Clujul va avea autobuze electrice ca în Berlin și Munchen.
Clujul va avea autobuze electrice ca în Berlin și Munchen.

Clujul va avea autobuze electrice ca în Berlin și Munchen.

Primăria Cluj-Napoca e pe cale să atribuie o licitație de 145,9 milioane de lei pentru achiziția de autobuze electrice. Este vorba despre un lot de 40 de autobuze electrice articulate, lungi de 18 metri.

Compania de Transport Public Cluj a fost prima din țară dotată cu autobuze electrice, iar Primăria Cluj continuă seria de investiții în astfel de vehicule considerate prietenoase cu mediul. Astfel, Primăria Cluj a lansat o nouă licitație pentru achiziția a 40 de autobuze electrice, iar contractul de furnizare include și 18 stații de încărcare lentă și 6 stații de încărcare rapidă.

Potrivit SEAP, durata contractului este de maximum 11 luni termen de livrare pentru autobuze. Înainte de asta, compania câștigătoare va avea șase luni termen de livrare pentru stațiile de încărcare lentă și nouă luni pentru stațiile de încărcare rapidă.

Licitația a fost la un moment dat blocată deoarece compania turcă Karsan, care a câștigat o licitație similară la București, a depus contestație acuzând anumite puncte ale licitației. Ulterior, după reluarea licitației, o singură companie s-a calificat la condiții și a depus o ofertă. Este vorba de compania poloneză Solaris, care a livrat autobuze similare în țări ca Elveția, Germania, Franța și Spania. În Germania astfel de vehicule electrice sub marca Solaris circulă la Berlin și Munchen. Capitala Germaniei a cumpărat 90 de astfel de autobuze în urmă cu doi ani, după ce achiziționase alte câteva zeci în urmă cu patru ani.

S-a prelungit termenul de depunere a ofertelor, din 8 decembrie până pe 20 decembrie. S-a depus o ofertă care este în evaluare tehnico-financiară,

a explicat Iulia Perșa, purtător de cuvânt în cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Primul oraș din România cu autobuze electrice

Primăria Cluj-Napoca a mai cumpărat și în trecut autobuze electrice de la compania poloneză. Este vorba despre 41 de autobuze electrice clasice de 12 metri, achiziționate cu fonduri elvețiene și europene. De altfel, Clujul a fost primul oraș din România care a achiziționat autobuze electrice.

În paralel cu licitația pentru 40 de autobuze electrice, Clujul a lansat o altă licitație similară care prevede achiziția a 15 astfel de autobuze pe fonduri europene, împreună cu Primăria Florești. Acestea ar urma să fie folosite de Compania de Transport Public Cluj pentru transportul public metropolitan.

Primăria Cluj-Napoca intenționează să investească în mai multe autobuze cu hidrogen, nepoluante, care s-ar adăuga la flota electrica a orașului, alături de tramvaie, troleibuze și autobuze electrice.

Am avut ocazia să testez aceste autobuze cu hidrogen. Sunt doar 160 în lume, dar industria merge mai departe. Costurile sunt mai mari pentru stațiile de încărcare față de cele necesare autobuzelor electrice. Dar încărcarea durează doar 7 minute pentru 150 de km. Acesta este viitorul. Uniunea Europeană este dispusă să acorde stimulente și noi ne-am înscris pe această linie de a achiziționa autobuze electrice, dar și cu hidrogen,

spunea Emil Boc, în urmă cu doi ani.

Deocamdată totul a rămas la stadiul de intenție și nu se știe cu exactitate câte astfel de mijloace de transport public vor fi achiziționate, dar potrivit primelor estimări ar fi vorba de un lot de 25 de autobuze. În principiu, suma disponibilă, cel puțin într-o primă fază, ar fi de 120 de milioane de lei. Prețurile autobuzelor cu hidrogen pornesc de la 500.000 de euro.

Sursa: adevarul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Facebook Page