Universitatea Babeș-Bolyai, cea mai bună din România
Universitatea Babeș-Bolyai, cea mai bună din România

Universitatea Babeș-Bolyai, cea mai bună din România

International Ranking Expert Group, Inventory of International Rankings (IREG) a realizat clasamente universitare globale anuale.

După realizarea acestora, mai multe universități din România au fost recunoscute internațional. 

Metarankingul național este un sistem de ierarhizare, bazat pe analiza unor clasamente universitare internaționale. 

Universitățile românești sunt prezente aici, conform metodologiei stabilite prin Ordinul Ministerului Educației din 7 februarie 2022 pentru aprobarea Metodologiei privind realizarea exercițiului național de metaranking. 

Conform unor informații publice, care au fost furnizate de Ministerul Educației Naționale, în România se află:

  • 93 de instituții de învățământ superior, publice și private, în 23 de localități urbane
  • 53 de instituții acreditate de învățământ superior de stat
  • 40 de instituții de învățământ superior private

Pentru exercițiul metarankingului național 2021 au fost selectate nouă clasamente internaționale globale, recunoscute de IREG

Rezultatele celor nouă clasamente internaționale arată că pe primul loc se află Universitatea Babeș-Bolyai, cu un punctaj de 21.8020.

Creșterea sistematică anuală, în clasamentele internaționale, a numărului universităților românești incluse în metaranking, evidențiază importanța acestor clasificări pentru conștientizarea necesității creșterii competitivității la nivel internațional, reflectată în performanța în clasamentele internaționale.

Credem că prezența universităților din România în topurile internaționale ale clasificărilor standardizate reprezintă o urgență a societății românești în scopul de a atenua decalajele față de sistemele internaționale universitare deosebit de performante. 

În acest sens, alocarea de resurse constante și buna gestionare a acestora, corelate cu adaptarea sistemului legislativ actual care să faciliteze excelența științifică, încurajarea integrării stimulative a tinerilor performanți (similar cu dezvoltarea sistemului de educație vocațională) atât pe piața muncii națională și internațională, cât și în sistemele specifice de cercetare din România, ar putea constitui un suport pentru dezvoltarea învățământului universitar”, au transmis reprezentanții Grupului de lucru pentru realizarea metaranking-ului național din România. 

Sursa: Știri de Cluj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Facebook Page